CD Review – Grande Royale – Breaking News

grade royal 1

CD Review – Grande Royale
– Breaking News –
♦♦♦
GRANDE ROYALE is een “Garage Rock & Roll Band”, uit Zweden en meer bepaald uit Jönköping , oorspronkelijk begonnen als een leuk bij projectje in de anno ’70. maar groeide uit naar iets succesvol na de band hun debuutalbum in 2014 lanceerde onder de naam “Cybne Noir” die volwaardige 12 twaalf tracks bevatte, waarbij ze vervolgens in 2015 hun tweede album op de wereld loslaten onder de naam “No Fuss – A piece by resolute men’, dat onder eigenbeheer uitgebracht werd.
♦♦♦
Deze LP bracht hun dan ook geen windeieren waarbij de band in heel zweden de U.K. kon performen, met hun strakke en energieke live show Anno 2017 en de band brengt wederom een parel op de markt met de naam ‘Breaking News’,  waarbij ik je alleen kan zeggen dat er weer goed gerockt wordt als voorheen, hun nieuwe schijf die je hier kan horen via Bandcamp  en via de pre-order link hier kan bestellen
en beschikt over de volgende tracks en artwork.
1.Know It All 03:26 grade royal 2
2.Brake Light
3.Devil’s Place
4.Breaking News 03:30
5.Live With You
6.Daily Illustration
7.Got To Move
8.One Second
9.R’N’R Business 03:20
10.I’m On The Loose
♦♦♦♦
De band hun sound is zeer clean met wat gedeeltelijk vervorming op hun gitaren, waarbij ze de riffs zeer (weer) eenvoudig gehouden werden als weleer, wat hun dan ook weer speciaal en goed maakt. Hun snelle pacing en energieke zang geven hun nummers iets of wat Punk Rock achtige nasmaak.  waarbij ze hun kwaliteiten ( Andreas Jenå – Gustav Wremer ) maar al te graag laten horen via vuile Blues riff en lead breaks en rockende solo’s
♦♦♦♦
De nummers zijn in een mid-tempo geschreven met de nadruk op langere chorus gehalte, met de nodige en aanvullende dosis pentatonische   wah-wah gehalte wat een leuke aanvulling is in hun nummers, ook drummer Marcus Gustatsson en bassit Calle Ljungström houwen het boeltje mooie strak bij elkaar zoals als we van een drummer en bassist verlangen,  waarbij de vocalen van Hampus steenberg zijn lekkere ouderwetse Rock and Roll-anthem bezingt, track blijven zeer gemakkelijk tussen de oren hangen blijft en vrij leuk om mee zingen.
Wat wil je nog meer ? Aan schaffen die handel verdomme .