Cd review Beneath My Sins – Valkyries Of Modern Times

facebook3

line-up: Clément Botz: Guitars, clarinet; Emma Elvaston: Lead Vocals; Pascal Clifford: Bass

Beneath My Sins – Valkyries Of Modern Times

Toen eind 2015 de gothic/symphonic band Evolvent uit elkaar viel besloten zangeres Emma Elvaston en gitarist Clément Botz een ander weg in te slaan. Met Evolvent hebben ze 1 full cd (Whatever Happens) en 1 EP (Human Instinct) uitgebracht. Zo stelde ze hun nieuw project Beneath My Sins voor. In april 2016 kwam hun eerste clip ‘From The Flames’ uit. Een paar maanden later stelden ze hun nieuwe bassist Pascal Clifford voor. Nadat ze met hun clip onze interesse gewekt hadden mochten we dit jaar getuigen van hun debuut cd ‘Valkyries Of Modern Times’ die op 4 maart uitkwam.

Het album ‘Valkyries Of Modern Times’ heeft tegenover de voorganger (Whatever Happens) enkele muzikale verschillen. Op dit album zijn geen keyboardpartijen meer aanwezig waardoor de gitaarsound van Clément Botz mooi naar voren komt. Hij was tevens ook verantwoordelijk voor het muzikale gedeelte en je hoort dat hij daar veel progressie op gemaakt heeft dat muzikaal veel volwassener klinkt. Met een zangeres als Emma in hun rangen mogen ze op beide oren slapen. Zij heeft een stem waar veel zangeressen jaloers op zouden zijn. zij heeft een veelzijdige stem waarbij ze clean vocals en hoge noten moeiteloos combineert. De song ‘Dream Shall Be Lived’ reken ik tot mijn persoonlijke favoriet. Deze song begint met een folk intro waardoor deze song muzikaal veer variatie heeft, ben benieuwd hoe deze live zal klinken.

Meteen na het uitbrengen van hun album bestormde ze diverse podia en gingen ze op tour door Oost-Europa samen met Pokerface, die ook zonet hun album ‘Game On’ uitgebracht hebben (review van deze knaller volgt later). De band zelf heeft al veel in Wallonië gespeeld dus kunnen we nu enkel hopen dat ze ook eens hun album in Vlaanderen komen voorstellen.

Voor diegene die ze graag live aan het werk willen zien. Op 10 juni spelen ze in Ittre (samen met Sceptical Minds) en op 30 september spelen ze in Brussel. De fans uit Nederland kunnen hen aan het werk zien op 21 september. Dan verzorgen ze samen met Circle Unbroken, End Of The Dream en Shadowrise de pre-party van het welgekende FemMe festival te Eindhoven.

Rock-Pix approves!
PBR170011000

Tracklist: